16.4 C
Athens
Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Πραγματοποιήθηκε στη Βενετία η πρώτη παγκόσμια Regatta ηλεκτρικών σκαφών.

Επιμέλεια Νίκος Λυμπερόπουλος

Μετά από ενάμισι χρόνο προετοιμασίας, το πρώτο e-Regatta στον κόσμο πραγματοποιήθηκε στο VeniceArsenale στο πλαίσιο του VeniceBoatShow. Το regattaδιήρκεσε  τρεις ημέρες, συμπεριλαμβανομένης μιας ποικιλίας εκδηλώσεων που αποσκοπούν να αναδείξουν τα οφέλη των ηλεκτρικών σκαφών, όπως χαμηλό θόρυβο, εκπομπές και γνωριμία με το αντικείμενο.

Διεθνής στόλος

Αρχικά προγραμματίστηκε να πραγματοποιηθεί πριν από ένα χρόνο, το e-Regatta όμως αναβλήθηκε και στη συνέχεια ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας. Κατασκευαστές σκαφών από τη Βόρεια Αμερική, τη Βόρεια Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν στη φετινή διοργάνωση και τελικά διαγωνίστηκαν 21 ομάδες από την Ιταλία, τις Κάτω Χώρες, τη Γερμανία και τη Σλοβενία.

Η πλήρης λίστατων συμμετεχόντων:

  • Anvera e-Lab (Emilia-Romagna, Italy)
  • AS Labruna (Puglia, Italy)
  • Bellmarine / Transfluid electric motors powering Alumax Boats (Netherlands)
  • Cantiere Archetti (Venice)
  • Cantiere Ernesto Riva (Lake Como, Italy))
  • Cantiere Motonautico Veneziano (Venice)
  • Cantiere Nautico Erio Matteri (Lake Como)
  • Cantiere Nautico Studioplast (Venice)
  • Cantiere San Pietro di Castello (Venice)
  • Classic Boats Venice– powered by Torqeedo electric motors (Germany)
  • e-Dyn electric motors (Slovenia)
  • Greenline Yachts (Slovenia)
  • Hovercraft inflatable e-boats (Slovenia)
  • Mondino Nautica (Venice)
  • Vita Yachts (Italy/UK)

Λεπτομέρειες εκδήλωσης

Υπάρχουν τρεις κύριες κατηγορίες που καθορίζονται από το μήκος (κάτω από 4 μέτρα, 4-9 μέτρα και πάνω από 9 μέτρα με υποκατηγορίες ανά πηγή ενέργειας – μπαταρία / υβριδικό / ηλιακό.

Η εκδήλωση  e-Regatta ξεκίνησε με μια απογευματινή πομπή στον κόλπο του Αγίου Μάρκου της Βενετίας Arsenale, όπου τα σκάφη αγκυροβόλησαν στο E-Village του Venice Boat Show και προχώρησαν κατά μήκος του Μεγάλου Καναλιού  με όλους τους συμμετέχοντες να φέρουν εθνικές σημαίες.Την δεύτερη ημέρα, ο διαγωνισμός Slalom και e-Ballerina πραγματοποιήθηκε στο Arsenale Dock  σε μια συγκεκριμένη  πορεία, ενώ το e-Ballerina ήταν παρόμοιο με μια «πρόκληση για πατινάζ» στο οποίο τα σκάφη κρίθηκαν με βάση την ικανότητά τους να κάνουν ελιγμούς στο ρυθμό της μουσικής. Η μέρα ολοκληρώθηκε με έναν αγώνα σπριντ από το κανάλι Santo Spirito προς το νησί San Clemente.

Τέλος, η τρίτη ημέρα περιελάμβανε έναν δίωρο αγώνα αντοχής που η εκκίνηση έγινε  σε στυλ LeMans. Νικητής ήταν το σκάφος που συγκέντρωσε το υψηλότερο σύνολο πόντων από όλες τις ημέρες και ήταν το Anvera Elab.

Στο σκάφος Anvera Elab που κέρδισε,  επέβαιναν ο Luca Ferrari, ιδρυτικός συνεργάτης της Anvera, που ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής τάξης 1 ως οδηγός το 1994 και το 1997 ως Team Manager και έχει βρεθεί στο βάθρο του παγκόσμιου πρωταθλήματος πέντε φορές. Στο τιμόνι, ήταν ο μηχανικός αεροδιαστημικής Maurizio Cheli, ο οποίος το 1993 κέρδισε τα προσόντα του αστροναύτη στο διαστημικό κέντρο Johnson της NASA στο Χιούστον.

Το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση…

Τελευταία Νέα

Πιο δημοφιλή