του Νίκου Λυμπερόπουλου
Στο ναυτικό σαλόνι του Dusseldorf είχε γίνει η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του κινητήρα “VASER” της MerCruiser και είμασταν εκεί, αποδεχόμενοι την πρόσκληση του Αμερικάνικου εργοστασίου.
Η παρουσίαση είχε γίνει στο CDD building, από το «βαρύ πυροβολικό» – ας μας επιτραπεί η έκφραση – Ευρώπης και ΗΠΑ της Mercury – MerCruiser, μεταξύ των οποίων οι Reinhard Burk και Jay Povlin, που μας ενημέρωσαν μεταξύ άλλων για τον κινητήρα “Vazer” της MerCruiser.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αρκετά μικρότερος σε μέγεθος σε σχέση με τους κινητήρες του είδους, ο «Vazer» είναι μια ντιζελομηχανή 100 ίππων, βασισμένη στην αποδεδειγμένα ποιοτικώς και λειτουργικώς, 1.6 L GM Vortec SOHC τετρακύλινδρη μηχανή, που φορά ένα νέο sterndrive σύστημα το οποίο σχεδιάστηκε για βάρκες που φορούν έσω – έξω κινητήρες.
Ο Vazer εύκολα μπορεί να τοποθετηθεί στα περισσότερα σκάφη της αγοράς, ενώ διαθέτει ακόμη συμπαγή σύνθετη πολλαπλή εισαγωγής για άριστη ροπή και ιπποδύναμη.
Είναι κατασκευασμένος με υποδοχές για πλύσιμο με γλυκό νερό και σύστημα self-draining που στραγγίζει το νερό από τη μηχανή, ενώ το σύστημα engine-mounting μειώνει εντυπωσιακά την δόνηση και τους ανεπιθύμητους θορύβους, όπου σε συνδυασμό με την κατάλληλη μόνωση στο αμπάρι, καθιστούν τον Vazer, αθόρυβο.