Κείμενο – Φωτογραφίες: Νίκος Λυμπερόπουλος
Η Honda είναι παραδοσιακός κατασκευαστής τετράχρονων εξωλέμβιων κινητήρων, που παράγει μεγάλη ποικιλία 4χρονων εξωλέμβιων μηχανών, κατασκευασμένες για κάθε χρήση και κάθε είδους σκάφος, ικανοποιώντας απόλυτα και τους πιο αυστηρούς αντιρρυπαντικούς κανονισμούς.
Το ασημί μεταλλικό της χρώμα επιλέχθηκε ειδικά από τους σχεδιαστές της Honda, ώστε να δώσει έμφαση στην ευρύτατη σειρά χρωμάτων, σχημάτων και μεγεθών όλων των σκαφών, αντανακλώντας τα χρώματα του σκάφους, του νερού και την ποιότητα σχεδιασμού της Honda.
HONDA BF 25 HP
Ο HONDA BF 25 HP είναι από τους ιδανικότερους κινητήρες για τον κυβερνήτη μικρού σκάφους και τον ψαρά. Οικονομικός, αθόρυβος, «καθαρός» και αξιόπιστος.
Ο BF 25 εμφανίζεται βελτιωμένος σε πολλά σημεία σε σχέση με το παρελθόν.
Έχει αυξηθεί ο κυβισμός τους κατά 10% και έχει εξοπλιστεί με το σύστημα προγραμματιζόμενης ανάφλεξης. Υπάρχουν διαθέσιμα και μοντέλα με power trim & tilt, καθώς επίσης και μοντέλα με μακρύτερη λαγουδέρα για περισσότερη άνεση και καλύτερες επιδόσεις, ενώ έχει ανανεωθεί και το σύστημα εκκίνησης για εύκολη και ομαλή διαδικασία.
Είναι συμπαγής και εργονομικός, διαθέτει μία από τις καλύτερες αναλογίες ισχύος/βάρους στη αγορά, έχει πολύ χαμηλή στάθμη θορύβου, μικρή κατανάλωση καυσίμου και είναι σύμφωνος με όλες τις προδιαγραφές περιορισμού ρύπων έχοντας τη διάκριση τριών αστέρων της CARB για το έτος 2008 και συμβατότητα με τους Ευρωπαϊκούς περιορισμούς Bodensee St.1.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Οι μηχανολόγοι της Honda μεγάλωσαν τη διάμετρο του κυλίνδρου από τα 58 στα 61 χιλιοστά, ανεβάζοντας τον κυβισμό στα 552 κ.εκ. από 499. Σε συνδυασμό με το προγραμματιζόμενο σύστημα ανάφλεξης, η αναβάθμιση αυτή παράγει μία επίπεδη καμπύλη ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας της μηχανής, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να έχουν πολυστροφία, γρήγορη επιτάχυνση και εξαιρετική απόδοση, ακόμα και με βαρύ φορτίο.
Η ανάφλεξη ελέγχεται από ένα μικροϋπολογιστή, το PGM-IG, που βελτιστοποιεί το χρονισμό της μηχανής σε όλο το εύρος των στροφών λειτουργίας, με αποτέλεσμα αφενός μεν να ενισχύει τις επιδόσεις της μηχανής σε όλες τις στροφές, ενώ αφετέρου προσφέρει ομαλή επιτάχυνση και επιβράδυνση. Πρόσθετο όφελος είναι η εξαιρετική οικονομία καυσίμου και ο περιορισμός των ρύπων σε τέτοιο σημείο ώστε, οι μηχανές αυτές να είναι συμβατές ακόμα και με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς περιορισμούς, όπως προαναφέραμε.
Ο μικροϋπολογιστής περιλαμβάνει και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα προστασίας, που προειδοποιεί τον χειριστή για ενδεχόμενα προβλήματα υπερστροφίας, χαμηλής πίεσης λαδιού και υπερθέρμανσης, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στον κινητήρα.
ΚΑΥΣΙΜΟ
Το αυτόματο σύστημα εμπλουτισμού μείγματος, (το γνωστό μας αυτόματο τσοκ), είναι ένα ακόμα από τα καινούρια στοιχεία με το οποίο έχει εξοπλιστεί η BF 25. Το αυτόματο τσοκ περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων, είτε με ηλεκτρική μίζα είτε με κορδονιέρα και εξασφαλίζει το βέλτιστο λόγο αέρα/καυσίμου στη μηχανή μέσω ενός αποκλειστικού αυλού, ανεξάρτητου από το καρμπυρατέρ.
Όταν η μηχανή είναι κρύα, ο αυλός αυτός είναι ανοιχτός για να παρέχει έξτρα μείγμα καυσίμου/αέρα. Η μηχανή τότε ξεκινάει ευκολότερα. Όσο η μηχανή ζεσταίνεται, ζεσταίνεται αντίστοιχα και η βαλβίδα PTC, η οποία προοδευτικά κλείνει τον αυλό εντελώς.
ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΥΨΩΣΗΣ
Η σειρά των BF 25 περιλαμβάνει και μοντέλα με υδραυλικό σύστημα ανύψωσης και ισοστάθμισης (power trim & tilt). Χρησιμοποιείται ένα σύστημα όπου όλες οι λειτουργίες επιτυγχάνονται από ένα και μόνο έμβολο.
ΜΟΝΤΕΛΑ ΜΕ ΛΑΓΟΥΔΕΡΑ
Τα μοντέλα με λαγουδέρα είναι πλέον εφοδιασμένα με ένα σύστημα μηχανικής αποσυμπίεσης, όπου μειώνεται κατά πολύ η προσπάθεια που πρέπει να καταβάλει ο χειριστής για να τραβήξει την κορδονιέρα.
Η νέα μεγαλύτερη λαγουδέρα, εκτός από το ότι συγκεντρώνει επάνω της όλες της λειτουργίες χειρισμού της μηχανής, βελτιώνει και τη γενικότερη διαγωγή του σκάφους, δεδομένου ότι μεταφέρει τη θέση οδήγησης προς την πλώρη. Εκτός από τους μοχλούς για τους διάφορους χειρισμούς, στο σώμα της βρίσκονται και οι ενδεικτικές λυχνίες για την πίεση του λαδιού και τα συστήματα προστασίας του κινητήρα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – HONDA BF 25D
Μοντέλο | BF25D LH | BF25D SHG | BF25D LHG | BF25D LRT |
Τύπος 4-χρονου | ΕΕΚ – 3 κύλινδροι – 6 βαλβίδες | ΕΕΚ – 3 κύλινδροι – 6 βαλβίδες | ΕΕΚ – 3 κύλινδροι – 6 βαλβίδες | ΕΕΚ – 3 κύλινδροι – 6 βαλβίδες |
Κυβισμός (cm³) | 552 | 552 | 552 | 552 |
Ονομαστική ισχύς hp (kW) | 25 (18,38) | 25 (18,38) | 25 (18,38) | 25 (18,38) |
Μέγιστες στροφές λειτουργίας (rpm) | 5000 – 6000 | 5000 – 6000 | 5000 – 6000 | 5000 – 6000 |
Σύστημα Τροφοδοσίας | 3 Καρμπυρατέρ με αντλία επιτάχυνσης | 3 Καρμπυρατέρ με αντλία επιτάχυνσης | 3 Καρμπυρατέρ με αντλία επιτάχυνσης | 3 Καρμπυρατέρ με αντλία επιτάχυνσης |
Σύστημα Οδήγησης | Λαγουδέρα | Λαγουδέρα | Λαγουδέρα | Χειριστήριο |
Σύστημα εκκίνησης | Χειροκίνητη (Κορδονιέρα) | Ηλεκτρική (Μίζα) | Ηλεκτρική (Μίζα) | Ηλεκτρική (Μίζα) |
Μήκος x Πλάτος (mm x mm) | 720 x 375 | 720 x 375 | 720 x 375 | 640 x 375 |
Υψος βάσης (mm) | 552 | 552 | 552 | 552 |
Καθαρό Βάρος (Kgr) | 72,5 | 81,5 | 83,5 | 81 |
Βασικός Εξοπλισμός | – Δοχείο βενζίνης 25 lt – Εξοδος ρεύματος 12V – 4A – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου 9 x 12 | – Δοχείο βενζίνης 25 lt – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου 9 x 12 | – Δοχείο βενζίνης 25 lt – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου 9 x 12 | – Δοχείο βενζίνης 25 lt – Πλαϊνό χειριστήριο – Τριμόμετρο – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου 9 x 12 |
Λιανική Τιμή (€ με Φ.Π.Α. 19%) | 4950 Χρηματοδότηση | 5200 Χρηματοδότηση | 5250 Χρηματοδότηση | 5800 Χρηματοδότηση |
Προαιρετικός – Εναλλακτικός εξοπλισμός | – Πλαϊνό χειριστήριο | – Πλαϊνό χειριστήριο | – Πλαϊνό χειριστήριο | – Ορθιο χωνευτό χειριστήριο – Πλαϊνό χωνευτό χειριστήριο – Στροφόμετρο – Μιλιόμετρο – Ωρόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Οργανο πίεσης νερού – Οργανα πολυτελείας |
HONDA BF 90
Άκαπνη, άοσμη, αντιρυπαντική, αθόρυβη, με ικανότατο απόθεμα ισχύος σε όλες τις στροφές. Είναι μια ιδανική μηχανή για ψάρεμα και θαλάσσιες δραστηριότητες. Πολλά εξαρτήματα προέρχονται από την τεχνολογία του κινητήρα του αυτοκινήτου Honda Civic και έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους με το πέρασμα του χρόνου.
Ανοίγοντας το γκάζι έχουμε μια ομαλή και σίγουρη επιτάχυνση, ενώ η απόκριση είναι άμεση με απόθεμα ισχύος σε όλες τις στροφές.
Η ισχύς αποδίδεται από μια 4-κύλινδρη 12-βάλβιδη μηχανή με εκκεντροφόρο επικεφαλής, τοποθετημένη σε έναν μοναδικά σχεδιασμένο κορμό κινητήρα, με κυβισμό 1590 cc, διάμετρο Χ Διαδρομή 75 Χ 90mm, μέγιστες στροφές λειτουργίας 5000-6000 σ.α.λ. και ονομαστική ισχύ στους 90 hp, 66,2 kw.
Το βολάν βρίσκεται στη βάση της κεφαλής, έτσι χαμηλώνει το κέντρο βάρους, για μεγαλύτερη σταθερότητα και δυνατότητα χειρισμών και ομαλότερη λειτουργία, ενώ βοηθά και στη μείωση των κραδασμών.
ΚΑΘΑΡΗ ΚΑΥΣΗ
Ακολουθώντας τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η BF 90 πληροί τα αυστηρά αντιρρυπαντικά όρια της αμερικανικής ΕΡΑ, είναι πρακτικά άκαπνη και άοσμη κατά τη λειτουργία της, ενώ το άκαυστο καύσιμο επανεισάγεται στο θάλαμο καύσης, εμποδίζοντας τις υπερβολικές εκπομπές λαδιού και ρύπων στη θάλασσα. Η BF 90 είναι εξαιρετικά ήσυχη σε όλες της τις στροφές. Ειδικά όμως στις χαμηλές, μόλις και μετά βίας ακούγεται, ενώ οι κραδασμοί απουσιάζουν παντελώς. Οι λάτρεις της συρτής θα ξεχάσουν τι θα πει καυσαέριο, κραδασμοί και θόρυβος.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Για πλήρη ασφάλεια του χειριστή και των επιβαινόντων η μηχανή μπορεί να ξεκινήσει μόνο με τον μοχλό στην θέση κράτει και όλα τα κινούμενα εξαρτήματα είναι ερμητικά κλεισμένα κάτω από το κάλυμμα της μηχανής.
Η μίζα και το ηλεκτρονικό σύστημα ανάφλεξης εξασφαλίζουν σίγουρη και γρήγορη εκκίνηση ακόμη και σε κρύο καιρό ενώ η λειτουργία για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε χαμηλές στροφές δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα (ηλεκτρονική (CDI), ενώ η γεννήτρια (με ρυθμιστή τάσης) αποδίδει 16 Α.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BF 90 D
Μοντέλο | BF90D LRT | ||
Τύπος 4-χρονου | ΕΕΚ – 4 κύλινδροι – VTEC 16 βαλβίδες | ||
Κυβισμός (cm³) | 1496 | ||
Ονομαστική ισχύς hp (kW) | 90 (67,05) | ||
Μέγιστες στροφές λειτουργίας (rpm) | 5300 – 6300 | ||
Σύστημα Τροφοδοσίας | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου | ||
Σύστημα Οδήγησης | Χειριστήριο | ||
Σύστημα εκκίνησης | Ηλεκτρική (Μίζα) | ||
Μήκος x Πλάτος (mm x mm) | 746 x 449 | ||
Υψος βάσης (mm) | 508 | ||
Καθαρό Βάρος (Kgr) | 162 | ||
Βασικός Εξοπλισμός | – Πλαϊνό χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Μιλιόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου | ||
Λιανική Τιμή (€ με Φ.Π.Α. 19%) | 11900 Χρηματοδότηση | ||
Προαιρετικός – Εναλλακτικός εξοπλισμός | – Όρθιο χωνευτό χειριστήριο – Πλαϊνό χωνευτό χειριστήριο – Οργανο πίεσης νερού – Οργανα πολυτελείας – Προπέλα 4-φτερη αλουμινίου – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη |
HONDA BF 135
Δύναμη και γραμμικότητα στη λειτουργία. Η HondaBF 135 συνδυάζει την αξιοπιστία την επίδοση και την γραμμικότητα στη λειτουργία της.
Χάρη στο τετρακύλινδρο κινητήρα και στο αποκλειστικό σύστημα μεταβλητής εισαγωγής του αέρα, το σκάφος επωφελείται και από μια έξτρα επιτάχυνση ικανή να κινήσει «βαριά σκάφη», παρέχοντας όμως εξαιρετικές επιτάχυνσης σε μικρά ταχύπλοα.
Η BF 135 διαθέτει το αποκλειστικό σύστημα τριπλού κυκλώματος ψύξης που λειτουργεί άψογα σε όλες τις συνθήκες.
Το σύστημα αυτό παρουσιάζει δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθιστά τη μηχανή ελαφρύτερη από παλαιότερα μοντέλα, ενώ μπορεί να φτάσει κανείς εύκολα στα κατώτερα σημεία του κινητήρα, χωρίς την αποσύνδεση του κεντρικού κυκλώματος.
ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ
Το νέο της σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων διαχειρίζεται ηλεκτρονικά όλες τις παραμέτρους της καύσης κι έτσι έχει ταυτόχρονα μια ελαστική και νευρική λειτουργία.
Το τεχνολογικό αυτό προτέρημα εμπεριέχει αισθητήρα αναλογίας καυσίμου/αέρα, ο οποίος μετράει με ακρίβεια το λόγο αέρα/καυσίμου, οδηγώντας σε οικονομία 15% σε σύγκριση με τις δίχρονες άμεσου ψεκασμού και 45% σε σύγκριση με τις συμβατικές δίχρονες, παρέχοντας τη μέγιστη απόδοση από κάθε σταγόνα καυσίμου.
Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Το μπολκ των τεσσάρων κυλίνδρων, ο στροφαλοφόρος άξονας, το σύστημα του διωστήρα και τα έμβολα, θυμίζουν την γραμμή της BF 135 και είναι βασισμένα στο μοτέρ 2,4 L που χρησιμοποιεί η Honda στα αυτοκίνητα Accord.
Μια επιπλέον άλλη συμβολή της αυτοκινητιστικής εμπειρίας της Honda είναι η εξισορρόπηση του στροφαλοφόρου άξονα , ο όποιος εξαλείφει τις συνηθισμένες δονήσεις των 4κυλίνδρων, κάτι που γίνεται αισθητό στην χρήση.
Για την καλύτερη λειτουργία της μηχανής η Honda
εφάρμοσε ακόμη ένα σύστημα διπλών αξόνων με αντίβαρα, οι οποίοι παίρνουν κίνηση από το στρόφαλο του κινητήρα, μέσω καδένας και περιστρέφονται με διπλάσια ταχύτητα από τον στρόφαλο και με φορά αντίθετη ο ένας από τον άλλο. Σε συνδυασμό με την τοποθέτηση του βολάν χαμηλά στη βάση του κινητήρα, κατάφερε να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τους κραδασμούς και να κάνει τη λειτουργία της μηχανής ιδιαίτερα ομαλή.
Η ομαλή αυτή λειτουργία του κινητήρα ενισχύεται ακόμα περισσότερο και από την αξιοσημείωτη μείωση των θορύβων σε όλο το εύρος των στροφών, ενώ στις χαμηλές στροφές δύσκολα καταφέρνουμε να ακούσουμε τον ήχο του κινητήρα όταν αυτός λειτουργεί. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην εκμετάλλευση της εξαγωγής των καυσαερίων μέσα στο νερό και την ύπαρξη σιγαστήρα μεγάλης χωρητικότητας στην εισαγωγή του αέρα, για τον περιορισμό υψίσυχνων θορύβων.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Το πλήρες σύστημα ηλεκτρονικών αισθητήρων με το όποιο είναι εφοδιασμένη, χαρίζει σιγουριά στην κίνηση. Η ανάφλεξη είναι ηλεκτρονική και προγαμματιζόμενη από το σύστημα ανάφλεξης PGM-IG. ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με ένα ενσωματωμένο διαχωριστήρα νερού/καυσίμου και σε περίπτωση που το ύψος της στάθμης του νερού ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο, τότε ένας βομβητής μας ενημερώνει για το συγκεκριμένο πρόβλημα, προστατεύοντάς έτσι τη μηχανή από την είσοδο νερού στο σύστημα καύσης.
ΒΑΦΗ
Όλο το σώμα των κινητήρων του εργοστασίου έχουν υποβληθεί σε μια δυναμική διαδικασία επίστρωσης 4 σταδίων, για προστασία σε σκληρές συνθήκες, όπως σε υπεριώδεις ακτίνες και παρατεταμένη έκθεση σε θαλασσινό νερό. Στην αρχή εφαρμόζεται η κατεργασία ανοδίωσης «Διπλής Στεγανοποίησης» στο κράμα αλουμινίου που χρησιμοποιεί η Honda και ακολουθούν η πρωτεύουσα εποξική επικάλυψη, η ακρυλική μεταλλική βάση και, τέλος, η επικάλυψη ακρυλικής ρυτίνης.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ
Σεβόμενη τους διεθνής περιβαλλοντικούς κανόνες, η μηχανή παρουσιάζει χαμηλές εκπομπές καυσαερίων, ώστε να ταξιδεύουμε άνετα, χωρίς μυρωδιές και υπερβολικούς θορύβους.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά BF 135A
Μοντέλο | BF135A L | BF135A X | |
Τύπος 4-χρονου | ΕΕΚ – 4 κύλινδροι – 16 βαλβίδες | ΕΕΚ – 4 κύλινδροι – 16 βαλβίδες | |
Κυβισμός (cm³) | 2354 | 2354 | |
Ονομαστική ισχύς hp (kW) | 135 (99,24) | 135 (99,24) | |
Μέγιστες στροφές λειτουργίας (rpm) | 5000 – 6000 | 5000 – 6000 | |
Σύστημα Τροφοδοσίας | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου | |
Σύστημα Οδήγησης | Χειριστήριο | Χειριστήριο | |
Σύστημα εκκίνησης | Ηλεκτρική (Μίζα) | Ηλεκτρική (Μίζα) | |
Μήκος x Πλάτος (mm x mm) | 845 x 580 | 845 x 580 | |
Υψος βάσης (mm) | 508 | 635 | |
Καθαρό Βάρος (Kgr) | 220 | 223 | |
Βασικός Εξοπλισμός | – Πλαϊνό χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Μιλιόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη | – Πλαϊνό χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Μιλιόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη | |
Λιανική Τιμή (€ με Φ.Π.Α. 19%) | 15100 Χρηματοδότηση | 15300 Χρηματοδότηση | |
Προαιρετικός – Εναλλακτικός εξοπλισμός | – Ορθιο χωνευτό χειριστήριο – Πλαϊνό χωνευτό χειριστήριο – Ψηφιακά όργανα – Οργανο πίεσης νερού – Οργανα πολυτελείας – Προπέλα 4-φτερη ανοξείδωτη – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου – Προπέλα 4-φτερη αλουμινίου | – Ορθιο χωνευτό χειριστήριο – Πλαϊνό χωνευτό χειριστήριο – Ψηφιακά όργανα – Οργανο πίεσης νερού – Οργανα πολυτελείας – Προπέλα 4-φτερη ανοξείδωτη – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου – Προπέλα 4-φτερη αλουμινίου |
HONDA BF 150
Δύναμη και υψηλές επιδόσεις. Κάτω από το γνωστό μεταλλικού χρώματος κάλυμμα, κρύβεται ένας τετρακύλινδρος εν σειρά 16-βάλβιδος κινητήρας 2.354 κ.εκ., με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, εξοπλισμένος με ένα σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων V-TEC για απόθεμα ισχύος, όποτε χρειαστεί.
Το σύστημα V-TEC είναι το ίδιο σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που χρησιμοποιεί η Honda για τα αυτοκίνητα Formula 1, προσφέρει ήρεμη λειτουργία σε όλο το εύρος των στροφών και ενεργοποιείται στις υψηλές στροφές, μεταβάλλοντας τη διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής, δίνοντας απίστευτη δύναμη και ροπή.
Αυτό το σύστημα σε συνδυασμό με τη μεταβαλλόμενη εισαγωγή αέρα λειτουργεί όπως δύο μηχανές σε μία. Στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας παρέχει πολύ υψηλή ροπή επιτρέποντας καλύτερη επιτάχυνση, ενώ από τις μεσαίες έως τις μέγιστες στροφές μετατρέπεται σε ένα αγωνιστικό κινητήρα με εντυπωσιακή δύναμη.
Ένα ακόμη τεχνολογικό προτέρημα του BF 150HP είναι το ότι είναι εξοπλισμένο με αισθητήρα αναλογίας καυσίμου/αέρα, ο οποίος μετράει με ακρίβεια το λόγο αέρα/καυσίμου, οδηγώντας σε οικονομία 15% σε σύγκριση με τις δίχρονες άμεσου ψεκασμού και 45% σε σύγκριση με τις συμβατικές δίχρονες, όπως αναφέρουμε και στον BF 135 HP.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ
Όλες οι λειτουργίες του κινητήρα ελέγχονται από το ECM, όπως είναι το V-TEC, ο χρονισμός ανάφλεξης, το σύστημα εισαγωγής αέρα και το ρελαντί.
Ο ECM εξασφαλίζει ακόμη την ασφαλή λειτουργία του κινητήρα μέσα από τα συστήματα αυτόδιάγνωσης που διαθέτει και προστατεύει ανάλογα τον κινητήρα.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Η ανάφλεξη είναι ηλεκτρονική και προγαμματιζόμενη από το σύστημα ανάφλεξης PGM-IG. Η μηχανή είναι εφοδιασμένη με ένα ενσωματωμένο διαχωριστήρα νερού/καυσίμου και σε περίπτωση που το ύψος της στάθμης του νερού ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο, τότε ένας βομβητής μας ενημερώνει για το συγκεκριμένο πρόβλημα, προστατεύοντας έτσι τον κινητήρα από την είσοδο νερού στο σύστημα καύσης.
ΨΥΞΗ
Τα τρία ανεξάρτητα συστήματα ψύξης που διαθέτει ο BF 150HP ελέγχονται από δύο θερμοστάτες, επιτυγχάνοντας τη διατήρηση χαμηλότερης θερμοκρασίας στην κυλινδροκεφαλή από τη θερμοκρασία των κυλίνδρων, εξασφαλίζοντας ακόμη καλύτερη λειτουργία του κινητήρα, ενώ το τρίτο σύστημα ψύχει την εξάτμιση.
ΑΝΤΙΚΡΑΔΑΣΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ
Το σύστημα διπλών αξόνων με αντίβαρα, οι οποίοι παίρνουν κίνηση από το στρόφαλο του κινητήρα, μέσω καδένας και περιστρέφονται με διπλάσια ταχύτητα από τον στρόφαλο και με φορά αντίθετη ο ένας από τον άλλο, σε συνδυασμό με την τοποθέτηση του βολάν χαμηλά στη βάση του κινητήρα, κατάφερε να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τους κραδασμούς και να κάνει τη λειτουργία του BF 150HP ιδιαίτερα ομαλή.
Όπως όλοι οι κινητήρες του εργοστασίου ο BF 150HP, είναι συμβατος με τις πλέον αυστηρές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές, όπως το στάδιο 1 Bodensee και CARB 2008.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά BF 150A
Μοντέλο | BF150A L | BF150A X | BF150A XC |
Τύπος 4-χρονου | ΕΕΚ – 4 κύλινδροι – VTEC 16 βαλβίδες | ΕΕΚ – 4 κύλινδροι – VTEC 16 βαλβίδες | ΕΕΚ – 4 κύλινδροι – VTEC 16 βαλβίδες |
Κυβισμός (cm³) | 2354 | 2354 | 2354 |
Ονομαστική ισχύς hp (kW) | 150 (110,27) | 150 (110,27) | 150 (110,27) |
Μέγιστες στροφές λειτουργίας (rpm) | 5000 – 6000 | 5000 – 6000 | 5000 – 6000 |
Σύστημα Τροφοδοσίας | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου |
Σύστημα Οδήγησης | Χειριστήριο | Χειριστήριο | Χειριστήριο |
Σύστημα εκκίνησης | Ηλεκτρική (Μίζα) | Ηλεκτρική (Μίζα) | Ηλεκτρική (Μίζα) |
Μήκος x Πλάτος (mm x mm) | 845 x 580 | 845 x 580 | 845 x 580 |
Υψος βάσης (mm) | 508 | 635 | 635 |
Καθαρό Βάρος (Kgr) | 220 | 223 | 223 |
Βασικός Εξοπλισμός | – Πλαϊνό χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Μιλιόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη | – Πλαϊνό χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Μιλιόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη | – Διπλό όρθιο χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Μπάρα ζεύξης – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη |
Λιανική Τιμή (€ με Φ.Π.Α. 19%) | 16500 Χρηματοδότηση | 16800 Χρηματοδότηση | 17500 Χρηματοδότηση |
Προαιρετικός – Εναλλακτικός εξοπλισμός | – Ορθιο χωνευτό χειριστήριο – Πλαϊνό χωνευτό χειριστήριο – Ψηφιακά όργανα – Οργανο πίεσης νερού – Οργανα πολυτελείας – Προπέλα 4-φτερη ανοξείδωτη – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου – Προπέλα 4-φτερη αλουμινίου | – Ορθιο χωνευτό χειριστήριο – Πλαϊνό χωνευτό χειριστήριο – Ψηφιακά όργανα – Οργανο πίεσης νερού – Οργανα πολυτελείας – Προπέλα 4-φτερη ανοξείδωτη – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου – Προπέλα 4-φτερη αλουμινίου | – Ψηφιακά όργανα – Οργανο πίεσης νερού – Οργανα πολυτελείας – Προπέλα 4-φτερη ανοξείδωτη – Προπέλα 3-φτερη αλουμινίου – Προπέλα 4-φτερη αλουμινίου |
HONDA BF 225
Πρόκειται για 4-χρονο 24βάλβιδο κινητήρα, 60° V6 με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, με κυβισμό 3471 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 165 kW στις 5.500 σ.α.λ, με σχέση μετάδοσης 1.86/1.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Η μηχανή είναι εξοπλισμένη με VTEC, που είναι το ίδιο σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής στα αυτοκίνητα της formula 1. Το σύστημα αυτό προσφέρει ήρεμη λειτουργία σε όλο το εύρος των στροφών ενώ ενεργοποιείται στις υψηλές, προσδίδοντας μεγαλύτερη δύναμη και ροπή.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι έως και 50% χαμηλότερη σε σχέση με τους κλασσικούς δίχρονος κινητήρες χάρη στο ηλεκτρονικό σύστημα έγχυσης καυσίμου του εργοστασίου, που βελτιστοποιεί την αναλογία καυσίμου/αέρα.
Ο BF 225 διαθέτει ακόμη σύστημα μεταβαλλόμενης εισαγωγής αέρα που ρυθμίζει τον όγκο και την ταχύτητα του αέρα εισαγωγής στο θάλαμο καύσης για απαλή και ευχάριστη πλεύση σε όλο το εύρος των στροφών και φυσικά είναι πιστοποιημένος με 3 αστέρια από την CARB για χαμηλότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους (2008).
Στη μηχανή υπάρχει βολάν τοποθετημένο στο κάτω μέρος της για μείωση των κραδασμών, ηλεκτρονικό σύστημα έγχυσης καυσίμου πολλαπλών σημείων, γεννήτρια ρεύματος 60 Α για άνετη φόρτιση, ενσωματωμένος διαχωριστής νερού – καυσίμου και ηλεκτρονικώς ελεγχόμενα: θερμοκρασία, λάδι και κόφτης στροφών.
ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ
Ο BF 225 διαθέτει τάπα για πλύσιμο με γλυκό νερό, ενώ θα πρέπει να αναφερθούμε και στο ειδικό βάψιμο της μηχανής, η οποία υποβάλλεται σε μια διαδικασία επίστρωσης 4 σταδίων για προστασία σε σκληρές συνθήκες, όπως η υπεριώδης ακτινοβολία και η παρατεταμένη έκθεση στο θαλάσσιο περιβάλλον. Στην αρχή εφαρμόζεται η διαδικασία Διπλής στεγανοποίησης στο κράμα αλουμινίου που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής, ενώ ακολουθούν: η πρωτεύουσα εποξική επικάλυψη, η ακρυλική μεταλλική βαφή και τέλος η επικάλυψη με ακρυλική ρητίνη.
ΔΙΠΛΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Εκτός από τα δεξιόστροφα, το εργοστάσιο διαθέτει και αριστερόστροφα μοντέλα για την εξάλειψη του φαινομένου στρέψης του σκάφους, με διπλή εγκατάσταση ομόροπων μηχανών. Η Honda Marine τέλος, δίνει εγγύηση 2 ετών για ερασιτεχνική χρήση και 1 έτους για επαγγελματική.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ HONDA BF225A
Μοντέλο | BF225A L | BF225A X | BF225A XC |
Τύπος 4-χρονου | ΕΕΚ – 6 κύλινδροι V 60° – VTEC 24βάλβιδες | ΕΕΚ – 6 κύλινδροι V 60° – VTEC 24βάλβιδες | ΕΕΚ – 6 κύλινδροι V 60° – VTEC 24βάλβιδες |
Κυβισμός (cm³) | 3471 | 3471 | 3471 |
Ονομαστική ισχύς hp (kW) | 225 (165,4) | 225 (165,4) | 225 (165,4) |
Μέγιστες στροφές λειτουργίας (rpm) | 5000 – 6000 | 5000 – 6000 | 5000 – 6000 |
Σύστημα Τροφοδοσίας | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου | Ηλεκτρονική Εγχυση Καυσίμου |
Σύστημα Οδήγησης | Χειριστήριο | Χειριστήριο | Χειριστήριο |
Σύστημα εκκίνησης | Ηλεκτρική (Μίζα) | Ηλεκτρική (Μίζα) | Ηλεκτρική (Μίζα) |
Μήκος x Πλάτος (mm x mm) | 920 x 625 | 920 x 625 | 920 x 625 |
Υψος βάσης (mm) | 508 | 635 | 635 |
Καθαρό Βάρος (Kgr) | 267 | 272 | 272 |
Βασικός Εξοπλισμός | – Πλαϊνό χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Μιλιόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη | – Πλαϊνό χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Μιλιόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη | – Διπλό όρθιο χειριστήριο – Στροφόμετρο / Ωρόμετρο – Τριμόμετρο – Βολτόμετρο – Βενζινόμετρο – Μπάρα ζεύξης – Προπέλα 3-φτερη ανοξείδωτη |
Λιανική Τιμή (€ με Φ.Π.Α. 19%) | 20800 Χρηματοδότηση | 21200 Χρηματοδότηση | 21700 Χρηματοδότηση |
Προαιρετικός – Εναλλακτικός εξοπλισμός | – Ορθιο χωνευτό χειριστήριο – Πλαϊνό χωνευτό χειριστήριο – Ψηφιακά όργανα – Οργανο πίεσης νερού – Οργανα πολυτελείας – Προπέλα 4 |
Κείμενο – Φωτογραφίες: Νίκος Λυμπερόπουλος,
#psaremagiaolous#fishingingreece#fishing#psarema#psaremaskafos#psaremakalami#psarodufeko#ypovrihiopsarema#boats#fouskoto#boating#Greece#summer#summeringreece#sea#sail#sailing#sailinggreece#photography#holiday#instatravel#sun#beach#yachtingingreece#greek#greekislands#tours#trips#sindagesmagirikis#recipe