9.3 C
Athens
Τρίτη, 18 Ιανουαρίου, 2022
Blog

Ηλεκτροκινητήρες. Παρουσίαση και δοκιμή στο νερό.

Επιμέλεια Νίκος Λυμπερόπουλος

Μήπως τελικά η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και στη θαλάσσια μετακίνηση; Όπως και στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ο ηλεκτροκινητήρας θαλάσσης  χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται σε επαναφορτιζόμενες συστοιχίες συσσωρευτών ( μπαταρίες). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες αντί των μηχανών εσωτερικής καύσης, το ίδιο συμβαίνει και με τα σκάφη.

Τα δυο βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών κινητήρων είναι το χαμηλό κόστος λειτουργίας και η συντήρησή του.

Torqeedo 10.0 R (20 hp).

Ο ειδικός στην ηλεκτροκίνηση στη θαλάσσια πρόωση Torqeedo εισήγαγε το πιο ισχυρό μέλος της σειράς Cruise των ηλεκτρικών εξωλέμβιων κινητήρων. Το Cruise 10.0 R προορίζεται να καλύψει το κενό μεταξύ των μικρότερων εξωλέμβιων Ultralight και Travel της εταιρείας και των μεγαλύτερων κινητήρων υψηλής τάσης Deep Blue.

Το Cruise 10.0 R λειτουργεί στα 48 βολτ και παρέχει 12 kW πίκ και 10 kW συνεχή ισχύ εισόδου, που συγκρίνεται με έναν κινητήρα καύσης 20 hp.

Ο κινητήρας είναι υδρόψυκτος με  κομψό σχεδιασμό χαμηλού προφίλ στην κεφαλή του. Το ενσωματωμένο GPS και ένας ενσωματωμένος υπολογιστής παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα, την κατανάλωση ενέργειας και το υπόλοιπο εύρος στην ενσωματωμένη οθόνη απομακρυσμένης πεταλούδας. Η εφαρμογή Torqeedac της Torqeedo μπορεί να εμφανίζει τις πληροφορίες του κινητήρα στο  smartphone μας με Bluetooth.

Τρέχει με maximum ταχύτητα 19 κόμβων διανύοντας απόσταση 18 μιλίων.

Το Cruise 10.0 R είναι σταθμός παραγωγής ενέργειας. Το νέο μοντέλο φτάνει σε κορυφαίες ταχύτητα 21 MPH.  Για να πάρουμε μια ιδέα αυτονομίας, ο κινητήρας τρέχει με maximum ταχύτητα 19 κόμβων διανύοντας απόσταση 18 μιλίων . Μπορεί να καλύψει μεγαλύτερες αποστάσεις έως και 46 μίλια με χαμηλότερη ταχύτητα. Το Cruise R 10.0 παρέχει υψηλή ισχύ από χαμηλή τάση (48 V), καθιστώντας εύκολο και απλό το χειρισμό.

Ο  Torqeedo 10.0 R (20 hp)κοστίζει 9000 ευρώ χωρίς μπαταρίες.

Βεβαίως υπάρχουν και μεγαλύτεροι ηλεκτρικοί κινητήρες για μεγαλύτερα σκάφη.

Εδώ παρουσίαση σκάφους στη θάλασσα με ηλεκτρικό κινητήρα Torqueedo Deep Blue 50R.

#psaremagiaolous#fishingingreece#fishing#psarema#psaremaskafos#psaremakalami#psarodufeko#ypovrihiopsarema#boats#fouskoto#boating#Greece#summer#summeringreece#sea#sail#sailing#sailinggreece#photography#holiday#instatravel#sun#beach#yachtingingreece#greek#greekislands#tours#trips#sindagesmagirikis#recipe #electricoutboardmotors

Η Σούπα των Χριστουγέννων.

κακαβιά
κακαβιά

Απο τον Γιώργο Μάγειρα. Φωτογραφίες Νίκος Λυμπερόπουλος.

Το ψάρι είναι το σύμβολο του Χριστού. Σε πολλές χώρες στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι το φαγητό ξεκινά με ψαρόσουπα. 

Στην Τσεχία και τα τελευταία χρόνια στην Πράγα, σερβίρεται ψαρόσουπα το πρωί των Χριστουγέννων στην παλαιά Κεντρική Πλατεία της πόλης για τους άπορους αλλά και τους τουρίστες . Στην Καταλονία γνωστή είναι η σούπα από Καπόνια, τα ποία βεβαίως χρησιμοποιούμε και στην Ελλάδα.

Στη Νέα Ζηλανδία συναντάμε τη σούπα Taheroe πού παρασκευάζεται από σπάνια οστρακοειδή που μαζεύουν στη μαύρη άμμο των Νοτίων και Βορείων ακτών της χώρας.

Θυμόμαστε βεβαίως και την Candillo de Congrio, τη Χιλιανή ψαρόσουπα που αναφέρθηκε ο Πάμπλο Νερούντα στην ομώνυμη ωδή του.

Η Ελληνική ψαρόσουπα.

Στην Ελλάδα η ψαρόσουπα και μάλιστα η «κακαβιά» ξεκίνησε να παρασκευάζεται πάνω στα ψαροκάικα. Καθώς οι ψαράδες έφευγαν για… ποιος ξέρει πόσες ημέρες για ψάρεμα, έπαιρναν μαζί τους έναν βολβό πού μπορούσε να διατηρηθεί εκτός ψυγείου αρκετές ημέρες… τη γνωστή μας πατάτα! Φόρτωναν λοιπόν στο καΐκι ένα σακί πατάτες, νερό, λάδι, παξιμάδια, στην καλύτερη περίπτωση μερικά κρεμμύδια κι αυτό ήταν όλο. Ξεκινούσαν για ψάρεμα.

Η διαδικασία της προετοιμασίας απλή. Μία μεγάλη κατσαρόλα στην οποία ετοιμαζόταν η κακαβιά, πατάτες, νερό, λάδι, κρεμμύδι και ψάρια. Όχι όμως τα καλά, τα «Πρώτα» τα «Μαύρα» ή τα «Δεύτερα», αλλά τα «Μουρντάρικα», εκείνα δηλαδή πού έχουν τη μικρότερη εμπορική αξία. Πέρκες, Χάνους, Γύλους, Λύχνους, χειλούδες, σκορπιουδάκια, καπονάκια, ή ψάρια φαγωμένα από τα καβούρια και τα καλαμάρια. Ότι δηλαδή μικρό και φαινομενικά «άχρηστο» το έριχναν στην κατσαρόλα και παρασκεύαζαν μια πεντανόστιμη «Κακαβιά».

Για την επιτυχία όμως αυτού του εξαίρετου εδέσματος χρειάζεται η κατάλληλη δοσολογία και τεχνική την οποία και σας παραθέτουμε:

Μαγειρεύοντας.

Χρησιμοποιούμε την κατσαρόλα της αρεσκείας μας –ανάλογα τα άτομα- καθαρίζουμε πατάτες, 1- 2 κρεμμύδια και τα τοποθετούμε έτσι ώστε να καλυφθεί ο πυθμένας. Από πάνω βάζουμε τα ψάρια ενώ προσθέτουμε γλυκό και θαλασσινό νερό σε κατάλληλη γευστική αναλογία. Γεμίζουμε τη κατσαρόλα τόσο ώστε μόλις να καλύπτονται τα ψάρια, προσθέτουμε μισό δάκτυλο περίπου ελαιόλαδο και τη βάζουμε σε δυνατή φωτιά. Μόλις αρχίζει να βράζει χαμηλώνουμε και αφήνουμε για μισή ώρα με τρία τέταρτα, κατεβάζουμε την κατσαρόλα και η σούπα μας είναι έτοιμη .

Οι ψαράδες χρησιμοποιούσαν και «ξινό» – αν είχαν… Εμείς μπορούμε να στύψουμε όσο λεμόνι μας αρέσει.

Για να προσλάβει μια ξεχωριστή νοστιμιά η κακαβιά μας μπορούμε να προσθέσουμε ένα – δύο καβούρια και χρώμα ροζ, συμπεριλαμβάνοντας στα ψάρια δυο τρία μπαρμπουνάκια .

Εκτός από «μουρντάρικα» πού δεν πρέπει να λείπουν ποτέ από την κακαβιά μας , μπορούμε να προσθέσουμε ένα κομμάτι σφυρίδα,  ή άλλο χοντρό ψάρι, για περισσότερο «ψαχνό»…

Καλά Χριστούγεννα κι ευτυχισμένος ο καινούριος χρόνος !!!

Φωτογραφίες Νίκος Λυμπερόπουλος.

Χρόνια πολλά, με υγεία και χαμόγελο !!!

Beautiful, colorful Christmas toys, an anchor, a star, balls and flags on a Christmas tree

Το ΔΩΡΕΑΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ psaremagiaolous.gr σας εύχεται Χρόνια πολλά, με υγεία και χαμόγελο !!!

Παράταση εφαρμογής της νέας νομοθεσίας για Τρέιλερ, μπαγκαζιέρες και τροχόσπιτα.

Μετακυλίεται η ημερομηνία εφαρμογής της απόφασης Αριθ. 292015 (ΦΕΚ4966 Β 27/10/21), η ισχύς της οποίας άρχιζε την 18-12- 2021.

Η οριστική ημερομηνία εφαρμογής της σχετικής απόφασης θα καθοριστεί από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Στο χρονικό αυτό διάστημα θα μελετηθεί η δυνατότητα χορήγησης αδειών κυκλοφορίας και πινακίδων με τη διαδικασία που περιγράφεται στην αριθ. 292015/2021 απόφαση (βεβαίωση μηχανολόγου) και σε όσα ρυμουλκούμενα δεν είχαν χορηγηθεί σημειώματα έλξης (ιδιοκατασκευές, ρυμουλκούμενα χωρίς έγκριση τύπου) με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η περαιτέρω κυκλοφορία τους.

Ζοκάκι με Φαραώ, που το βρίσκουμε, πως το βγάζουμε, πως το δολώνουμε για ψάρια Α Κατηγορίας.

Κείμενο – φωτογραφίες: Νίκος Λυμπερόπουλος


Σημαντικότατο ρόλο στο ψάρεμά μας παίζει όχι μόνο το καλό δόλωμα, αλλά και ο τρόπος δόλωσής του. Ένα καλοδολωμένο αγκίστρι εγγυάται απόλυτη επιτυχία.

Πολλά δολώματα έχουν το μειονέκτημα ότι επειδή είναι μαλακά, τρώγονται και χαλάνε εύκολα με το πρώτο – δεύτερο τσίμπημα, οπότε πρέπει να μαζέψουμε, να ξαναδολώσουμε και να ξαναρίξουμε, κάτι που  δεν συμβαίνει με το φαραώ γιατί είναι όχι μόνο δελεαστικό, αλλά και σκληρό δόλωμα.

 Το Φαραώ.
Πρόκειται για σκουλήκι που οι διαστάσεις του είναι εντυπωσιακές γιατί το μήκος του ξεπερνά το ένα μέτρο. Βρίσκεται πάντα στην τρύπα του όπου και εκεί το αναζητάμε, ή τουλάχιστον το αναζητούν οι συλλέκτες δολωμάτων.

Για να το βγάλουμε έξω χρησιμοποιούμε μια σαρδέλα μπροστά από την τρύπα του, με το που αρπάζει τη σαρδέλα το καρφώνουμε στο σβέρκο  με ένα μικροσκοπικό καμάκι που αποτελείται από τρία μεγάλα αγκίστρια παραγαδίσια ισιωμένα το ένα δίπλα στο άλλο που έχουμε προσαρμόσει σε ένα μικρό ξύλο, ένα μίνι καμάκι δηλαδή. Αυτό το μικρό καμάκι έχει ένα σχοινάκι που είναι δεμένο στην άλλη άκρη του ένα μικρό πλαστικό μπουκάλι, βυθισμένο στο νερό, που η άνωσή του δεν επιτρέπει στο σκουλήκι να χωθεί στην τρύπα του. Το συνεχές τράβηγμα – λόγω άνωσης του μπουκαλιού –  οδηγεί σιγά – σιγά το σκουλήκι έξω από την τρύπα του και ακολούθως προς την επιφάνεια όπου το μαζεύουμε εύκολα.
 Αυτή η διαδικασία είναι ομολογουμένως δύσκολη, γι αυτό το προμηθευόμαστε από τα καταστήματα ειδών αλιείας. Εκεί θα ζητήσουμε να διαλέξουμε το μεγαλύτερο (το μήκος τους ξεκινά από 80 cm) με χρώμα κοκκινοκαφέ που σημαίνει ότι δεν είναι «πολυκαιρισμένο» μια και το φαραώ μπορεί να ζήσει τρεις μήνες ίσως και παραπάνω σε ενυδρείο. Ο καταστηματάρχης θα μας το δώσει σε πλαστική σακούλα με θαλασσινό νερό, αν δεν έχουμε μαζί μας τις ειδικές θήκες – καλάθια ή ψυγεία δολωμάτων, έστω πλαστικό δοχείο σκεπαστό.

Εάν αγοράσουμε περισσότερα του ενός θα πρέπει να τα διατηρήσουμε ξεχωριστά γιατί θα επιτεθεί το ένα στο άλλο με ολέθρια αποτελέσματα.

Προσοχή χρειάζεται την ώρα που το πιάνουμε και το κόβουμε. Θα πρέπει να ξεκινήσουμε από την ουρά προς το κεφάλι αφ’ ενός για να μην ψοφήσει και αφ’ εταίρου για να μη μας δαγκώσει. Κόβουμε κομμάτια των δέκα πόντων και διατηρούμε πάντα το υπόλοιπο σκουλήκι σε δοχείο με θαλασσινό νερό το οποίο καλό θα είναι να αντικαθιστούμε δύο τρεις φορές την ημέρα καθώς ψαρεύουμε. Το σκουλήκι αυτό είναι τόσο σκληρό, όπου με το μικρό κομμάτι που θα βάλουμε στο αγκίστρι μας μπορεί να το χρησιμοποιήσουμε για τη σύλληψη ακόμη και τριών ψαριών – όχι όμως Τσιπούρας. Χαλάει πάρα πολύ δύσκολα και αυτό θα το καταλάβουμε όταν μετά από έξι ή και οκτώ μικροτσιμπήματα παραμένει σχεδόν άθικτο.

 Η δόλωση.                                                                                                     

Αυτό που θέλει προσοχή στο δόλωμα είναι το κεφάλι του και ιδιαίτερα το στόμα του. Όσοι έχουν «γευτεί» δαγκωματιά Φαραώ καταλαβαίνουν πολύ καλά τι εννοούμε. Το στόμα του είναι κοφτερό και γι’ αυτό δεν πρέπει να το πιάνουμε ποτέ από εκεί.

Τα πρώτα κομμάτια δολώματος που θα χρησιμοποιήσουμε είναι από το τμήμα της ουράς. Επειδή ψαρεύουμε με ζοκάκι ή μονάγκιστρο, με το χέρι πιάνοντας το δόλωμα από την ουρά προσπαθούμε να κόψουμε το ανάλογο κομμάτι. Πιέζοντας λίγο με τα δύο μας δάχτυλα το δόλωμα, αυτό κόβεται σχετικά εύκολα, χωρίς να ματώσει και να λερώσει το νερό.

Μπορούμε αν θέλουμε για να μην κάνουμε αυτή τη διαδικασία συνεχώς, να κόψουμε από την ουρά ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι, το οποίο το βγάζουμε έξω από τη λεκάνη και με μαχαιρι ή ψαλίδι κόβουμε το ανάλογο μέγεθος όποτε χρειαστούμε δόλωμα,.
 
Τα ψάρια τώρα που προσελκύει το δόλωμα μας είναι όλα εκλεκτά. Τσιπούρες, Σαργοί, μουρμούρες. σκαθάρια. Τα μικρόψαρα αν το κομμάτι είναι μεγάλο δεν το πλησιάζουν εύκολα γιατί το φοβούνται, αλλά αν είναι μικρό σε σχήμα ροδελίτσας, τότε το κατασπαράζουν.

Το κομμάτι που θα δολώσουμε στο αγκίστρι μας θα είναι αρκετά μεγάλο και ζωντανό για να χτυπήσει το καλό ψάρι. Περασμένο στο αγκίστρι, συνεχίζει να κάνει σπασμωδικές κινήσεις, ενώ το αίμα που φεύγει από το σώμα του μαλαγρώνει τη γύρω από το δόλωμα περιοχή, ενώ λειτουργεί εξ ίσου θαυμάσια τη νύχτα γιατί φωσφορίζει.

 Το αλιευτικό εργαλείο.

Για να κατασκευάσουμε το αλιευτικό μας εργαλείο με το οποίο ψαρέψαμε χρειαζόμαστε τα εξής: Καρούλα μετρίου μεγέθους, εκατό έως διακόσια μέτρα, πετονιά τριάντα έως εξήντα χιλιοστά φτηνή και πετονιά είκοσι έως εικοσιδύο χιλιοστά πολύ καλής ποιότητος. 

Παίρνουμε την καρούλα και τυλίγουμε την χοντρή πετονιά έως ότου σχεδόν την καλύψουμε. Δένουμε στο τέλος της χοντρής πετονιάς την λεπτή εικοσιδιάρα, κάνουμε μια στροφή και κολλάμε σε όλη την τυλιγμένη πετονιά γύρω – γύρω μονωτική ταινία. Μόλις καλυφθεί, συνεχίζουμε να τυλίγουμε την πετονιά των εικοσιδύο χιλιοστών έως ότου μετρήσουμε εκατό έως εκατόν πενήντα μέτρα. Στο τέλος της δένουμε ψιλή ζόκα με αγκίστρι Νο 4. Αν δεν έχουμε ζοκάκι δενουμε το προαναφερόμενο αγκίστρι με δαγκωτό ψιλό βαριδάκι.

Ο Τόπος…

Ο τόπος που πρέπει να επιλέξουμε θα πρέπει να είναι από τρία έως δώδεκα μέτρα βάθος. Στα μικρά βάθη δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, όταν όμως ξεπεράσουμε τα έξι – επτά μέτρα, θα πρέπει να ελέγξουμε το χρόνο που κατεβαίνει το μολυβάκι με το αγκιστρωμένο φαραώ στον πυθμένα, διότι στην περίπτωση ύπαρξης ρευμάτων δεν θα φθάσει κοντά στον πυθμένα ποτέ… Αν λοιπόν συναντήσουμε ρεύματα ικανά για το πιο πάνω αποτέλεσμα, αλλάζουμε αμέσως περιοχή.

 Στα ρηχά πάντως σπάνια θα συναρτήσουμε τέτοιου είδους προβλήματα και σας υπενθυμίζουμε ότι οι Σαργοί και οι Τσιπούρες εκεί τριγυρίζουν τα βράδια…

Αφού επιλέξουμε τον τόπο που θα ψαρέψουμε, ρίχνουμε σιγά – σιγά άγκυρα και αφήνουμε τη βάρκα να ηρεμήσει. Μόλις σταματήσει πηγαίνουμε στην αντίθετη πλευρά από εκείνη που έχουμε ρίξει άγκυρα και ξεκινάμε τις βολές.

Αν δεν έχουμε Φαραώ μπορούμε να δολώσουμε και γαρίδα ή κάποιο άλλο δόλωμα, τα αποτελέσματα όμως θα είναι τελείως διαφορετικά…

Κείμενο – φωτογραφίες: Νίκος Λυμπερόπουλος

#psaremagiaolous #fishingingreece #fishing #psarema #psaremaskafos #psaremakalami #psarodufeko #ypovrihiopsarema #boats #fouskoto #boating #Greece #summer #summeringreece #sea #sail #sailing #sailinggreece #photography #holiday #instatravel #sun #beach #yachtingingreece #greek #greekislands #tours #trips #sindagesmagirikis #recipe

Ηλεκτρική Άγκυρα Penguin από την EVAL

Ηλεκτρική άγκυρα απόλυτα ελεγχόμενη από ασύρματο τηλεχειριστήριο. Εξοπλισμένη με GPS και αυτόματο σύστημα πλοήγησης. Δεν χρειάζεται θερμική ασφάλεια, καθώς ο κινητήρας έχει ενσωματωμένη ασφάλεια για το ρεύμα και την υπερθέρμανση και είναι αθόρυβη.

Λειτουργίες πλοήγησης

  1. Χειροκίνητη λειτουργία με τη χρήση τηλεχειριστηρίου ή διακόπτη ποδιού
  2. Λειτουργία αγκυροβολίας σταθερού σημείου
  3. Λειτουργία προκαθορισμένης διαδρομής
  4. Λειτουργία με προκαθορισμένη σταθερή ταχύτητα

Η μηχανή προσφέρει στο χρήστη τα ακόλουθα οφέλη:

  1. Να πλησιάζει αθόρυβα και να παραμένει ακριβώς πάνω από το σημείο που επιθυμεί να ψαρέψει καθώς με το GPS διορθώνεται αυτόματα η θέση του σκάφους
  2. Να καταγράψει & να αποθηκεύσει διαδρομές που στη συνέχεια θα μπορεί να επαναλάβει με ακρίβεια
  3. Να περάσει με προκαθορισμένη σταθερή ταχύτητα πάνω από αποθηκευμένες διαδρομές
  4. Να ελέγχει χειροκίνητα το σκάφος προς όποια κατεύθυνση θέλει και με εναλλαγές στην ταχύτητα.

Περιεχόμενα Συσκευασίας: 

Ηλεκτρική μηχανή πλώρης, ασύρματο τηλεχειριστήριο, προπέλα 3 πτερυγίων, τηλεχειριστήριο ποδιού για επιπλέον ασφάλεια.

Μέγιστη ώθηση (Lbrs)65
Μέγιστη ώθηση (kg) 29,5
Volt 12  
Βάρος (kg)13
Τύπος ΧειρισμούΨηφιακό Τηλεχειριστήριο FOB
ΤαχύτητεςΜεταβλητές
Μήκος άξονα (cm)  137  
Υλικό Άξονα ΠροπέλαςΑνοξείδωτο ατσάλι
Διάμετρος Άξονα (mm)30
Τύπος προπέλας3 πτερυγίων
Ενδεικτική κατανάλωση ρεύματος (Amps) 25-30
Μέγιστη κατανάλωση ρεύματος (Amps) 50
Μεγ. Ισχύς (W)420
Ένδειξη μπαταρίαςLED
Προτεινόμενη μπαταρία12V 100Ah
Μέγ. μήκος σκάφους (m)  ≈ 6
Μέγ. βάρος σκάφους (kg)2300
Μεγ. Ταχύτητα σκάφους (km/h)6
Αριθ. περιστρ. προπέλας για λειτουργία μέγιστης ισχύος (rpm)1650
Θόρυβος (db)>50

#psaremagiaolous #fishingingreece #fishing #psarema #psaremaskafos #psaremakalami #psarodufeko #ypovrihiopsarema #boats #fouskoto #boating #Greece #summer #summeringreece #sea #sail #sailing #sailinggreece #photography #holiday #instatravel #sun #beach #yachtingingreece #greek #greekislands #tours #trips #sindagesmagirikis #recipe

Μολύβι φύλακας με δόλωμα Σουπιά ή Καλαμάρι.

Κείμενο φωτογραφίες: Νίκος Λυμπερόπουλος


Το ψάρεμα «με μολύβι φύλακα», είναι ένας από τους αποδοτικότερους τρόπους ψαρέματος μεγάλων και καλών ψαριών πρώτης κατηγορίας. Για το συγκεκριμένο είδος ψαρέματος χρειαζόμαστε κατάλληλο εξοπλισμό, ζωντανό δόλωμα για καλύτερα αποτελέσματα και φυσικά το σκάφος μας να διαθέτει βυθόμετρο.

Ψάρεμα  «με μολύβι φύλακα» Αναλυτικά.
Θα πρέπει να επιλέξουμε σημεία που ο βυθός έχει απότομες διακυμάνσεις, να πέφτει για παράδειγμα από τα 30 στα 50 μέτρα βάθος. Σε σημεία που ενώ ο βυθός είναι ομαλός στα 40 -50 μέτρα, ένας μεγάλο μονόπετρο ή  μια συστάδα με βράχια σηκώνονται στα 20 μέτρα βάθος.  Σε βυθό με πολλά και ογκώδη βράχια, ή σε μια σχετικά βαθιά τραγάνα από τα 70  έως 120 μέτρα βάθος ψάχνουμε για φαγκριά, συναγρίδες, σφυρίδες, ροφούς κλπ. Σε κάθε περίπτωση πάντως το βυθόμετρο είναι ο σύμβουλος μας για το είδος του βυθού, τον έλεγχο για μικρόψαρα και αν αυτά είναι σε κατάσταση συναγερμού προσπαθώντας να ξεφύγουν από μεγαλύτερα ψάρια.

 Πως θα ψαρέψουμε
Αφού λοιπόν φτάσουμε στον τόπο, θα δολώσουμε το δόλωμά μας προσεκτικά και θα το αφήσουμε απαλά στην θάλασσα, αν πρόκειται για ζωντανό δόλωμα όπως σουπιά,  καλαμάρι,  θράψαλο,  ζαργάνα,  κέφαλο,  μελανούρι,  κλπ.


Αν δεν έχουμε ζωντανό δόλωμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε  ψεύτικο ψαράκι,  όπου θα δέσουμε τον κρίκο του στο παράμαλλό μας και θα το αφήσουμε επίσης στην θάλασσα.
Βάζουμε  πρόσω και  αρχίζουμε να αφήνουμε το παράμαλλο στο νερό που θα πρέπει να έχει μήκος 12 – 16 μέτρα. Όταν φτάσει το στριφτάρι του παράμαλλου, με μια παραμάνα θα κρεμάσουμε το βαρίδι.


Στην συνέχεια βάζουμε τον μηχανισμό στην θέση Free και αφήνουμε νήμα μέχρι το βαρίδι να ακουμπήσει στο βυθό. Μεταφέρουμε το μοχλό στη μικρότερη ρύθμιση του φρένου έτσι ώστε  να μην περιστρέφετε η μπομπίνα και μαζεύουμε 2-3 μέτρα για να ανέβει το βαρίδι  ψηλότερα από τον πυθμένα. Βλέπουμε το βάθος στην οθόνη του βυθομέτρου και ακολουθώντας την διαμόρφωση του βυθού μαζεύουμε νήμα όταν ρηχαίνει και αφήνουμε όταν βαθαίνει.

Η ταχύτητα μας  θα πρέπει να είναι γύρω στον 1 κόμβο για βάθη μέχρι 30 – 40 μέτρα, για βάθη 60 – 80 μέτρα ακόμη λιγότερο,  από 0,5 έως 0,8  ενώ το καλάμι συνήθως το κρατάμε στο χέρι.

Το τσίμπημα του ψαριού
Μόλις τσιμπήσει το ψάρι χαμηλώνουμε στιγμιαία το καλάμι μεταφέρουμε τον μοχλό του μηχανισμού στην θέση Strike και μετά σηκώνοντας απότομα καρφώνουμε το ψάρι. Μεταφέρουμε τον μοχλό
1 -2 θέσεις πριν το Stike και φέρνουμε το ψάρι, αφήνοντας τον μηχανισμό και τα φρένα να κάνουν την δουλειά τους όταν το ψάρι τραβάει, ενώ «τρομπάρουμε» όταν το ψάρι στέκεται.
Όταν το βαρίδι φτάσει στο καλάμι, αφαιρούμε την παραμάνα του με το κομμάτι της πετονιάς και χαμηλώνουμε το καλάμι για να περάσει το στριφτάρι εύκολα από τα δαχτυλίδια ή τους οδηγούς του καλαμιού και να τυλιχτεί στην μπομπίνα του μηχανισμού.

Το Καλάμι
Για το ψάρεμα με μολύβι φύλακα θα χρησιμοποιήσουμε καλάμι παραβολικό ή προοδευτικό 16- 20 lb αν πρόκειται να ψαρέψουμε πιο τεχνικά ή για μικρότερα ψάρια , αλλά ένα 20 – 30lb θα μας χρησιμεύσει και για μεγάλα και για μικρά. Το καλάμι μας καλό θα είναι να είναι δίσπαστο, (και για λόγους μεταφοράς)  μήκους 2 – 2.20μ,   με οδηγούς ανθεκτικούς, κατάλληλους για νήμα και για «wind on» παράμαλλο.
Να επιτρέπουν δηλαδή την εύκολη διαδρομή του στριφταριού και του παράμαλλου, ώστε να τυλίγεται όλη η αρματωσιά πάνω στο μηχανισμό, όπως προαναφέρουμε. Το καλάμι πρέπει να συνδυάζει μειωμένο βάρος , αντοχή πολύ καλές επαναφορές και ευαισθησία , ώστε να καταλαβαίνουμε το παραμικρό τσίμπημα.

Ο Μηχανισμός.
Για το συγκεκριμένο είδος ψαρέματος ο ιδανικός μηχανισμός είναι εκείνος που θα μας  εξασφαλίσει σταθερά και ομαλά φρένα και θα ανταποκρίνεται όσο το δυνατόν πιο άμεσα σε κάθε «κεφάλι» του ψαριού ώστε σε συνδυασμό με το καλάμι μας να προστατεύει το νήμα και το παράμαλλό μας.


Ιδανικό θεωρούμε  ένα μηχανισμό καλής ποιότητας από αλουμίνιο,  μονής ταχύτητας με μοχλό φρένων, με τύλιγμα έως 5/0.
Σημαντικό ρόλο παίζει  η θερμική επαγωγή και για αυτό το λόγο καλό θα είναι ο μηχανισμός μας να είναι κατασκευασμένος από κάποιο κράμα αλουμινίου. Το γιατί θα το καταλάβουμε όταν έχουμε πιάσει το μεγάλο ψάρι!
Ο μηχανισμός μας καλό θα  είναι ακόμη  να έχει και διπλά φρένα. Έτσι θα  εξασφαλίσει ομόρροπες δυνάμεις στον άξονά του , πιο άμεση ανταπόκριση, ομαλότητα στη λειτουργία του και καλύτερη θερμική επαγωγή. Πολύ σημαντικό για το συγκεκριμένο ψάρεμα είναι το να έχει ο μηχανισμός lever drag ( τον μηχανισμό με την πεταλούδα δηλαδή) σε συνδυασμό με προρύθμιση ώστε να μπορούμε να εφαρμόζουμε και να αυξομειώνουμε άμεσα τα φρένα μας με ασφάλεια αφού ανά πάσα στιγμή είμαστε μέσα στο όριο της αντοχής των εργαλείων μας.
Ο αντίχειράς μας πρέπει να έχει άμεση πρόσβαση στη μπομπίνα, για να μπορούμε εύκολα είτε να την μπλοκάρουμε , είτε για να εφαρμόσουμε «Hand Drag» σε περιπτώσεις που μπορεί να χρειαστεί. Όλα αυτά πρέπει να συνδυάζονται και με το όσο το δυνατόν μικρότερο  βάρος, το οποίον σημαίνει βέβαια – αν και όχι πάντα- περισσότερα χρήματα. 
Αν διαθέτουνε ήδη τέτοιο  μηχανισμό που προαναφέραμε, αλλά διαθέτει  “level wind”, θα πρέπει να το αφαιρέσουμε.
Το “level wind” είναι ένας κινητός κατανομέας του νήματος ή της πετονιάς ώστε να  επιτυγχάνεται ομοιόμορφο τύλιγμα στην πομπίνα του μηχανισμού. Μέσα από τον κατανομέα αυτόν όμως δεν μπορεί πλέον να περάσει στριφτάρι και παράμαλλο, δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε αντίχειρα στη μπομπίνα, ενώ ο μηχανισμός  με “level wind”  μπορεί και να μπλοκάρει άσχημα σε ένα τρελό φευγιό του ψαριού. Το καλύτερο πάντως είναι να αγοράσουμε έναν καινούριο, αν δεν είμαστε σίγουροι για τις αποτελεσματικές τεχνικές μας επεμβάσεις.

 Νήμα και Παράμαλλο
Σημαντικό ρόλο για το ψάρεμα με μολύβι φύλακα παίζει  το νήμα, αφού μόνο με αυτό μπορούμε να επιτύχουμε μειωμένο “blow back” και να χρησιμοποιήσουμε όσο το δυνατόν ελαφρύτερα βαρίδια για να «δουλέψει» το δόλωμά μας στο επιθυμητό βάθος. Ένα επιπλέον προσόν του νήματος είναι το ότι μας δίνει άμεση αίσθηση του τσιμπήματος και της επαφής του μολυβιού με το  βυθό.
Πριν αγοράσουμε νήμα – εκτός από την αντοχή του – θα πρέπει να προσέξουμε να είναι συμπαγές, αδιάβροχο και όσο πιο κυλινδρικό γίνεται. Είναι σημαντικό για το νήμα να είναι συμπαγές και αδιάβροχο γιατί αλλιώς μέσα στο νερό φουσκώνει αυξάνοντας τη διάμετρό του, ενώ όσο πιο κυλινδρικό είναι τόσο καλύτερη είναι η υδροδυναμική του συμπεριφορά.  Ένα νήμα των 30 lb για 20 lb καλάμι ή 40 lb για 30 lb καλάμι, είναι συνήθως ιδανικό.
Για παράμαλλο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε με επιτυχία πολύ καλής ποιότητος πετονιά 70mm (με την οποία έχουμε πιάσει σφυρίδες και στείρες επανειλημμένα), ή  πετονιά από fluorocarbon 100%  που πωλείται στα καταστήματα ειδών αλιείας σε συσκευασίες των 20 – 25 μέτρων.

Αγκίστρια, δόλωση, στριφτάρι και βαρίδι
Αγκίστρια θα χρησιμοποιήσουμε από 1/0 έως 8/0 αναλόγως με το δόλωμα που χρησιμοποιούμε. Πρέπει να συνδυάζουν μειωμένο βάρος , τεράστια αντοχή , σωστή γεωμετρία, αιχμή με μέγιστη διατρητικότητα,  σωστό αρπάδι, ενώ αποφεύγουμε τα ανοξείδωτα που δεν σκουριάζουν  πιο εύκολα και δεν χρειάζονται συχνότερα αλλαγή, αλλά αντίστοιχα θα διαβρωθούν ευκολότερα στο σαγόνι ενός μεγάλου και δυνατού ψαριού.


Αναλόγως του μήκος του δολώματος – αν πρόκειται για
ζωντανό –  θα δέσουμε 2 αγκίστρια στο παράμαλλο, ένα στο τέλος και ένα στο μέσον του δολώματος. Στην περίπτωση του ψαριού θα αγκιστρωθεί στο δέρμα του για να μην το σκοτώσει κι ένα λίγο πριν την ουρά.Όσον αφορά καλαμάρι και σουπιά, ένα στην μύτη του δεκάποδου κι ένα στον φυσητήρα του.


Όσον αφορά το στριφτάρι μας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο, ανθεκτικό, ανοξείδωτο, με ένσφαιρους τριβείς για ακόμη καλύτερη λειτουργία, μεγέθους τέτοιου ώστε να περνάει ανεμπόδιστα μέσα από τους οδηγούς ή τα δακτυλίδια του καλαμιού μας.


Το  βαρίδι μας αναλόγως του βάθους που ψαρεύουμε θα είναι από 250 έως 350 γραμμάρια υδροδυναμικό, αλλά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και απλό αν δεν θέλουμε να αγοράσουμε καινούριο. Θα το δέσουμε  με μια πετονιά 0,40 mm ενός έως ενάμισι μέτρου περίπου, ενώ  από την άλλη πλευρά της πετονιάς θα δέσουμε μια παραμάνα ώστε να την περάσουμε τη δεδομένη στιγμή στο στριφτάρι του παράμαλλου, όπως προαναφέρουμε στην διαδικασία της τεχνικής του ψαρέματος στην αρχή.

Με ηλεκτρικό μηχανάκι
Ένα ηλεκτρικό μηχανάκι με δύναμη ανεβάσματος από το βυθό 40 – 45 κιλά, είναι ότι πρέπει εάν επιλέξουμε τον συγκεκριμένο τρόπο. Εκτός από τους ιδιοκτήτες πολυεστερικών, είναι το ιδανικό μηχανάκι για τους κυβερνήτες φουσκωτών σκαφών, διότι για να ψαρέψουμε με τα κλασσικά μηχανάκια, θα πρέπει να προσαρμόσουμε τη βάση τους σε κάποιο πολυεστερικό μέρος του φουσκωτού, ή είμαστε αναγκασμένοι να φτιάξουμε κάποια «πατέντα» για να στηρίξουμε τη βάση.
Με ένα ηλεκτρικό μηχανάκι για καλάμι μπορούμε να κάνουμε την άνοδο του μεγάλου ψαριού αυτόματα και με ασφάλεια.


Επειδή τα βάθη είναι μεγάλα και οι αντιστάσεις επίσης, το  ηλεκτρικό μηχανάκι θα πρέπει να  έχει  ανύψωση μεγάλου στατικού βάρους, με μεγάλη αλλά ρυθμιζόμενη ταχύτητα μαζέματος, ελεγχόμενη αντιστροφή, ελεγχόμενο φρένο, μετρητές κλπ.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας πια, μας δίνει σε μικρό μέγεθος εκπληκτικές επιδόσεις, σε σχέση με τούς κλασσικούς ογκώδης ηλεκτρικούς  μηχανισμούς που πρέπει να τοποθετηθούν στο σκάφος συνήθως σε κάποια ανοξείδωτη βάση – αρκετά δύσκολο για τους ψαράδες από  φουσκωτό  σκάφος, ενώ θα πρέπει να πάρουν ρεύμα από κάποια μεγάλη έξτρα μπαταρία, σε αντίθεση με τα σύγχρονα ηλεκτρικά μηχανάκια που η κατανάλωση τους είναι ελάχιστη.
Η επιλογή χειροκίνητου ή ηλεκτρικού μηχανισμού είναι δική σας.

Κείμενο φωτογραφίες: Νίκος Λυμπερόπουλος

#psaremagiaolous#fishingingreece#fishing#psarema#psaremaskafos#psaremakalami#psarodufeko#ypovrihiopsarema#boats#fouskoto#boating#Greece#summer#summeringreece#sea#sail#sailing#sailinggreece#photography#holiday#instatravel#sun#beach#yachtingingreece#greek#greekislands#tours#trips#sindagesmagirikis#recipe

Αυτοκρατορικές Τσιπούρες.

Κείμενο – Φωτο: Νίκος Λυμπερόπουλος

Η τσιπούρα είναι από τα πιο αγαπημένα και «δύσκολα ψάρια». Η επιλογή του δολώματος για το ψάρεμά της δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι τροφές πού προτιμά είναι αυτές που βρίσκει στο φυσικό της περιβάλλον, οι ζωικοί οργανισμοί δηλαδή του βυθού. Εμείς θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το αντίστοιχο δόλωμα που υπάρχει στην συγκεκριμένη περιοχή που θα ψαρέψουμε.

Μερικά από τα δολώματα που προτιμά η «χρυσοφρίδα» είναι : Μύδι, γαρίδα, καραβιδάκι, σκαλτσίνι, καβουράκι, σκουλήκια ( αμερικάνικο, Φαραώ, μονοδόλι κλπ), ή σαρδέλα σε τάκο και φυσικά ανάλογα με τη διάθεσή της γιατί πρόκειται για εκλεκτικό ψάρι.. Έχει παρατηρηθεί ότι ενώ αγαπά πολύ κάποια δολώματα, σε συγκεκριμένες περιοχές ούτε που τα αγγίζει! Αυτό συμβαίνει γιατί στον συγκεκριμένο τόπος που ψαρεύουμε δεν υπάρχει το δόλωμα που χρησιμοποιούμε. Προσοχή λοιπόν γιατί το ψάρι τρώει μόνο ότι βρίσκει στην περιοχή που κατοικεί. Αν υπάρχουν για παράδειγμα μύδια και όχι φαραώ, η πρώτη της επιλογή είναι το μύδι που έχει συνηθίσει να βρίσκει εκεί, όχι ότι περιφρονεί το σκουλήκι, αλλά το υποψιάζεται γιατί δεν το συναντά στον συγκεκριμένο τόπο .

Η περιοχές που ψαρεύαμε τσιπούρες είχε αμοσσούρες, ανάμεσα σε μονόπετρα, αλλά και μαρουλάκι. Στον τόπο υπήρχαν σκουλήκια ενώ εμείς για το συγκεκριμένο ψάρεμα επιλέξαμε τελικά μονοδόλια, γιατί δεν είχαμε βρεί να αγοράσουμε φαραώ, κάτι που τελικά μας βγήκε σε καλό…

Δολώματα.

Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που πρέπει να εφαρμόσουμε για να δολώσουμε τα δολώματα.

Το μονοδόλι ή «Χαλκιδέϊκο» που τελικά χρησιμοποιήσαμε, είναι σκουλήκι ανώτερης κατηγορίας με μεγάλη επιτυχία στα καλά ψάρια. Ο μέσος όρος του μεγέθους του είναι γύρω στα επτά εκατοστά, ενώ πρόκειται για ανθεκτικό δόλωμα αφού μπορεί να διατηρηθεί ζωντανό μια περίπου εβδομάδα. Η συντήρηση του γίνεται είτε μέσα σε θαλασσινό νερό, όπου δεν πρέπει να ξεπερνά το ένα δάχτυλο, είτε μέσα σε βρεγμένη εφημερίδα – με θαλασσινό ασφαλώς νερό- στο ψυγείο.

Στο μονοδόλι διαφέρει ο τρόπος που το περνάμε στο αγκίστρι. Σε αντίθεση με κάποια άλλα σκουλήκια πού τα περνάμε κεντητά, το αγκίστρι διαπερνά το Χαλκιδέϊκο που δολώνεται ολόκληρο, εξ ού και το όνομά του (Μονοδόλι). Το προκλητικό χρώμα του, η ικανότητά του να φωσφορίζει και οι ελκυστικές κινήσεις που κάνει δολωμένο, το αναγάγουν σε ένα από τα καλύτερα δολώματα.

Αλιευτικά εργαλεία.

Χρησιμοποιούμε πετονιά 25 το πολύ 30mm και περνάμε ένα βαρίδι σωληνωτό, όσο το δυνατόν μικρότερο πριν δέσουμε το αγκίστρι της επιλογής μας πού θα πρέπει να είναι Νο3 ή Νο4 παπαγαλάκι ή άλλου τύπου με μεγάλη κοιλιά. Σκοπός του σωληνωτού βαριδιού είναι να μείνει κολλημένο στο βυθό καθώς το ψάρι τσιμπά, ή γλύφει το δόλωμα ώστε να μην υποψιαστεί και φύγει. Ανάλογα με το βάρος της μολυβήθρας βέβαια θα είναι και η απόσταση που θα καταφέρουμε να πετάξουμε. Θυμηθείτε όμως! Όσο πιο απλή και μικρή αρματωσιά, τόσο καλύτερα αποτελέσματα. Θα σας προτείναμε να μην χρησιμοποιήσετε ούτε στριφτάρι, αν και κινδυνεύει να στρίψει και να καταστραφεί η πετονιά, για μια καλή Τσιπούρα είναι αυτή…

Ψαρεύοντας τσιπούρες με καθετή λοιπόν θα χρησιμοποιήσουμε την προηγούμενη αρματωσιά και ένα ακόμη παράμαλλο 5 mm λεπτότερο από την μάνα, μήκους περίπου 30 πόντων πού θα το δέσουμε 40 πόντους πάνω από το μολύβι. Παίρνουμε τη βάρκα μας διαλέγουμε το μέρος πού ξέρουμε ότι κρατάει Τσιπούρες και ρίχνουμε δύο άγκυρες, μια από την πλώρη και μια από την πρύμνη, σταθεροποιούμε το σκάφος μας και προσπαθούμε να μην κάνουμε τον παραμικρό θόρυβο. Η τσιπούρα ακούει στα 15 ακόμη και στα 20 μέτρα, πόσο μάλλον στα 5 μέτρα βράδυ…

Το άρπαγμα στο μονοδόλι.

Η Τσιπούρα είναι πολύ δυνατό ψάρι, άλλοτε τσιμπάει χωρίς όρεξη και άλλοτε αρπάζει με δύναμη το δόλωμα. Κάνει πολλά κεφάλια και δυνατά χτυπήματα γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή να μην μας ξαγκιστρωθεί, γι αυτό ποτέ δεν ζορίζουμε την πετονιά! Αφήνουμε όταν τραβάει και τραβάμε μόλις χαλαρώσει. Εάν την πετύχουμε σε ημέρα πού αρπάζει το δόλωμα και το καταπιεί, έχουμε ελάχιστες έως καμία πιθανότητες να τη φέρουμε – αν ψαρεύουμε απο ακτή ιδίως αν ξεπερνά το κιλό – διότι με τα δυνατά σαγόνια της θα μάσηση την πετονιά και θα μας την κόψει. Αν είναι ημέρα πού γλύφει και την πετύχουμε τη στιγμή πού έχει δαγκώσει το δόλωμα και το έχει στο στόμα ώστε να το μαλακώσει, είμαστε τυχεροί. Με ένα τράβηγμα θα την πιάσουμε από τα χείλη και θα καταλήξει στην ψαροσακούλα μας αρκεί να είμαστε εφοδιασμένοι με απόχη που θα διαθέτει σχετικά μεγάλο κοντάρι. Αν μας ξενερίσει το ψάρι, το χάσαμε…

Κείμενο – Φωτο: Νίκος Λυμπερόπουλος

#psaremagiaolous #fishingingreece #fishing #psarema #psaremaskafos #psaremakalami #psarodufeko #ypovrihiopsarema #boats #fouskoto #boating #Greece #summer #summeringreece #sea #sail #sailing #sailinggreece #photography #holiday #instatravel #sun #beach #yachtingingreece #greek #greekislands #tours #trips #sindagesmagirikis #recipe

Σεμινάρια Ψαρέματος θεωρητικά και πρακτικά στο σκάφος. Jigging, φύλακας, συρτή, βαθιά καθετή, slow sinking, παραγάδια.

Εισηγητής: Νίκος Λυμπερόπουλος 6977677627

Jigging, ψάρεμα με μολύβι φύλακα,  πατωτή συρτή, βαθιά καθετή,  slow sinking,  cabura jigging, inchiku, madai, παραγάδια.

Jigging, ψάρεμα με μολύβι φύλακα,  πατωτή συρτή, βαθιά καθετή,  slow sinking,  cabura jigging, inchiku, madai, παραγάδια.

ΟΜΑΔΙΚΑ ή ΑΤΟΜΙΚΑ, θεωρητικά και πρακτικά σεμινάρια ψαρέματος. Πληροφορίες : τηλ: 697-7677627

Στο εντευκτήριό του ΟΦΣΕ πραγατοποιήθηκε σεμινάριο ψαρέματος με θέμα: “jigging” και “Συρτή με μολύβι φύλακα”. Εισηγητής ο Νίκος Λυμπερόπουλος, συντάκτης στα περιοδικά: “Ψάρεμα και Φουσκωτό” (της εφημερίδας “ΕΘΝΟΣ”), “FISH”, YACHTING CAPITAL και της ιστοσελίδας www.psaremagiaolous.gr

Κατά τη διάρκεια στου σεμιναρίου  παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν οι τεχνικές, οι διαδικασίες και οι παράμετροι των παραπάνω ειδών ψαρέματος, ενώ  απαντήθηκαν ερωτήσεις των παρευρισκομένων. Επίσης έγινε αναφορά στις τεχνικές ψαρέματος  cabura jigging, inchiku και madai, ενώ ορίστηκε ημερομηνία για πρακτική εξάσκηση στο σκάφος.

#psaremagiaolous#fishingingreece#fishing#psarema#psaremaskafos#psaremakalami#psarodufeko#ypovrihiopsarema#boats#fouskoto#boating#Greece#summer#summeringreece#sea#sail#sailing#sailinggreece#photography#holiday#instatravel#sun#beach#yachtingingreece#greek#greekislands#tours#trips#sindagesmagirikis#recipe

Κινητήρας υγραερίου 5hp από την Mercury.

Επιμέλεια Νίκος Λυμπερόπουλος

Η Mercury 5hp Propane FourStroke προσφέρει φορητότητα, αξιοπιστία και άνετη λειτουργία με εναλλακτικό καύσιμο καθαρής καύσης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σκάφη αλουμινίου, φουσκωτά ή ιστιοπλοϊκά, καθώς με βάρος 27,2 κιλά είναι ελαφριά και εύκολη στη. Με κυβισμό 123cc, αποδίδει 5 ίππους.

Το κύριο χαρακτηριστικό της Mercury Propane FourStroke 5hp είναι το καύσιμο με το οποίο λειτουργεί. Το καθαρό αέριο που χρησιμοποιεί είναι το προπάνιο που χρησιμοποιούμε σε μια σχάρα για ψήσιμο των ψαριών μας ή σε μια σόμπα κάμπινγκ και είναι φιλικό προς το περιβάλλον με 30% χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων σε σύγκριση με τη βενζίνη.

Η εξωλέμβια διατίθεται στάνταρ με βαλβίδα αυτόματης διακοπής προπανίου στον κινητήρα και στη φίσα του σωλήνα καυσίμου. Η εκκίνηση γίνεται εύκολα με το χειροκίνητο τσοκ, το οποίο εμπλουτίζει την αναλογία καυσίμου προς αέρα για γρήγορες και αξιόπιστες εκκινήσεις, ιδιαίτερα όταν ο κινητήρας είναι κρύος, ενώ η αυτόματη αποσυμπίεση μειώνει τη δύναμη έλξης κατά τη χρήση του σχοινιού εκκίνησης.

Η μηχανή διαθέτει επίσης έναν εύκολο στην πρόσβαση μοχλό αλλαγής ταχυτήτων στον κινητήρα και έχει έξι θέσεις κλίσης με κίνηση σε ρηχά νερά για να την ρυθμίσουμε ανάλογα με το βάθος και τη χρήση της.

Το λεγόμενο μοντέλο Sail Power έχει σχεδιαστεί με ορισμένα πρόσθετα χαρακτηριστικά:

Μήκος άξονα 20 ιντσών (508 mm) ή 25 ιντσών (635 mm)

Σύστημα φόρτισης εναλλάκτη 12 Volt, 4 Amp / 50 Watt με καλώδιο για φόρτιση μπαταρίας για λειτουργία ηλεκτρονικών ή φώτων.

Εξάτμιση με αντίστροφη ώση και έλικα υψηλής ώσης για χειρισμό και έλεγχο αργής ταχύτητας.

#psaremagiaolous #fishingingreece #fishing #psarema #psaremaskafos #psaremakalami #psarodufeko #ypovrihiopsarema #boats #fouskoto #boating #Greece #summer #summeringreece #sea #sail #sailing #sailinggreece #photography #holiday #instatravel #sun #beach #yachtingingreece #greek #greekislands #tours #trips #sindagesmagirikis #recipe

Τελευταία Νέα

Βρείτε μας στο FB

2,554ΥποστηρικτέςΚάντε Like

Πιο δημοφιλή